sobota, 18 października 2014

Kakaowy pęczak z serkiem wiejskim, bananem i orzechami.

To mój pierwszy raz z pęczakiem. Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył :) Ten kakaowy jest z przedwczoraj, wczoraj próbowałam wersji kokosowo-klonowej i też wyszedł przepysznie. A w najbliższym czasie może jeszcze uda mi się wrzucić zdjęcia korzennego tortu - dyniowo- czekoladowego :)




Kakaowy pęczak z bananem, serkiem wiejskim i orzechami:
Składniki: (na porcje jak dla trzech niedźwiadków, jak na zdjęciu, albo dwie porządne :) ):
  • 3/4 szklanki pęczaku
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody (niepełna)
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżka cukru
Wszystkie składniki gotujemy do uzyskanie gęstej konsystencji (ok 15-20min) aż pęczak zmięknie. Ja gotowałam wieczorem, na noc zostawiłam go, żeby jeszcze trochę zmiękł i rano tylko odgrzałam - wersja dla zabieganych rano :) Dodatki według uznania - u mnie był to serek wiejski, banan i orzeszki ziemne.

Kokosowo- klonowy pęczak
- moje odkrycie z wczoraj - Proporcje jak w przypadku kakaowego tylko mleko zastępujemy mleczkiem kokosowym, zamiast kakao dodajemy 2 łyżki wiórek kokosowych a zamiast cukru syrop klonowy - ok.1,5 łyżki - potem można jeszcze polać syropem po wierzchu, jeśli ktoś lubi bardzo słodkie :)

Swoją drogą nie wiem, dlaczego ostatnio pojawia się tu tyle kokosowych przepisów, prawdopodobnie jeśli tylko zrobię masło orzechowe proporcja odwróci się na jego korzyść :)

Smacznego!

3 komentarze: