wtorek, 17 marca 2015

Małpi chlebek w wersji mini.

Natknęłam się na niego u navynut już jakiś czas temu i dłuugo zwlekałam z przygotowaniem. A szkoda, bo jest przepyszny, mocno cynamonowy, idealny do kawy na drugie śniadanie :) Oczywiście trochę zmieniłam przepis i przede wszystkim przygotowałam go z mniejszych proporcji.




Składniki (na 2 porcje - 2 kokilki):
  • 10g świeżych drożdży
  • 45ml mleka
  • 1 łyżka cukru
  • 50g mąki pszennej
  • 50g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 10g roztopionego masła
  • + do obtoczenia 2 łyżki cukru brązowego, cynamon, przyprawa do piernika
Drożdże mieszamy z ciepłym mlekiem i cukrem, odstawiamy na 5 minut. Po tym czasie dodajemy mąki, proszek do pieczenia i roztopione masło. Zagniatamy ciasto, odstawiamy na 1h do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Z ciasta przygotowałam 8 kulek. Cukier brązowy, cynamon i przyprawę do piernika wsypałam do kokilek. Każdą kulkę ciasta zanurzałam na chwilkę pod wodę (chodzi tylko o to, żeby cynamon z cukrem się lepiej przykleiły, a nie chciałam używać masła) i obtaczam w przyprawach. W każdej kokilce układam po 4 kulki i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 170C, na ok. 15 minut.

Najlepsze jeszcze na ciepło :)
Smacznego!

3 komentarze: