środa, 17 grudnia 2014

Pełnoziarniste cinnamon rolls.

Cynamonowe drugie śniadanie - cynamonowe latte i cinnamon rolls. Pieczone wczoraj, a dziś w domu wciąż pachnie świętami i cynamonem. Inspiracja z navynut.blogspot.com. Trochę zmodyfikowałam przepis i zrobiłam z mniejszej proporcji. Wiedziałam, że mam ochotę na coś drożdżowego, nie wiedziałam, że te ciacha tak dobrze ją zaspokoją :) Coś czuję, że staną się moją częstszą odpowiedzią na "drożdżowego głoda" :)









Składniki na ciasto:
  • 100g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 50g mąki pszennej + mąka na podsypanie
  • 100g mleka
  • 20g masła roztopionego
  • 25g drożdży
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
Składniki na nadzienie:
  •  20g drobno pokrojonych orzechów włoskich
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 20g masła roztopionego
  • 2 łyżki cynamonu
Drożdże mieszamy z ciepłym, ale nie gorącym mlekiem. Masło powinno być roztopione, ale też nie gorące. Wszystkie składniki na ciasto dokładnie wymieszać i zagnieść i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około godzinę. Rozwałkować ciasto na blacie na kształt prostokąta. Składniki na nadzienie dokładnie wymieszać i rozsmarować po wierzchu ciasta, większość przy jednym z dłuższych brzegów od którego zaczniemy zwijanie - dzięki temu nadzienie nam nie ucieknie :) Zwinąć wzdłuż tego brzegu, pokroić w plastry, ułożyć na blasze i odstawić do wyrośnięcia na kolejną godzinę. Piec w 170C ok. 15minut.

Z podanej proporcji wyszło mi około 30 sztuk, co prawda moje cinnamon rollsy nie wyszły tak dorodne jak w oryginale, ale to raczej kwestia zwijania i tego co kto lubi :) Jedna porcja - u mnie 3 sztuki- ma tylko około 120 kcal, 3g białka i 1,1g błonnika - w sam raz na drugie śniadanie.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Odwiedź portal ogłoszeniowy Radom Lokalne - Darmowe ogłoszenia Radom. Zamieść bezpłatne ogłoszenia drobne w Radomiu. Wybierz odpowiednie kategorie tematyczne: sprzedam auto, wynajem i zamiana mieszkań w Radomiu, ogłoszenia towarzyskie, dzieci, kursy językowe, oferty pracy z Radomia, odzież i obuwie, kosmetyki naturlane i wiele innych wybranych do Twoich potrzeb. Zapraszamy na Ogłoszenia drobne Radom Lokalne !

    OdpowiedzUsuń