środa, 22 października 2014

Pełnoziarniste gofry bananowe z pieczonym jabłkiem, twarożkiem, masłem orzechowym i orzechami.

Jeśli tylko ktoś ma chwilę czasu, to musi je zrobić koniecznie. Są banalnie proste, a w zależności od dodatków nadadzą się zarówno na śniadanie, podwieczorek, a nawet słodki poczęstunek dla gości :)






Składniki:
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru
  • pół banana (rozgniecionego)
  • 1 szklanka maślanki (dzisiaj akurat nie miałam, więc zastąpiłam ją 3/4 szkl. mleka, ale z maślanką są lepsze i bardziej chrupiące :)
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki oleju
Wszystkie składniki mieszamy dokładnie, wlewamy do foremek i pieczemy w 180C ok. 15 min. aż się zarumienią. W gofrownicy też powinny się udać, choć przyznam, że z jej braku nigdy nie próbowałam- jeśli spróbujecie- napiszcie mi o tym :) Z tych proporcji wyszło mi 12 średnich (i jak widać dziurawych :) ) gofrów.

Smacznego!

2 komentarze: