niedziela, 23 listopada 2014

Klopsiki curry z indyka z ryżem i brokułem.

Dawno mnie tu nie było, no ale przynajmniej 26km w ciągu dwóch dni przebiegnięte już nie wspominając ozdabiania pierniczków :) Dzisiaj przepis na indyjskie klopsiki- ich przygotowanie zajmie Wam max. 30 minut.



Składniki (na dwie solidne porcje):
  • 400g mięsa mielonego z indyka
  • pół drobno pokrojonej cebuli
  • drobno pokrojony ząbek czosnku
  • starty imbir - ok. 3 cm
  • oliwa
  • ryż - najlepiej brązowy, u mnie niestety go zabrakło :(
  • 1 brokuł
  • 250 ml śmietanki 12%
  • przyprawy: sól, pieprz, curry (dużo!), papryka słodka i ostra, ew. kurkuma
Mięso mieszamy z cebulą i imbirem, odrobinę doprawiamy solą i pieprzem i formujemy z niego klopsiki - mi wyszło ok. 20. Podsmażamy klopsiki na oliwie (w tym czasie możemy już gotować ryż i brokuła), ściągamy je z patelni i na tę samą patelnię wylewamy śmietanę i doprawiamy przyprawami. Chwilę podgotowujemy sos, dodajemy do niego klopsiki i jeszcze chwilę podgrzewamy. Pycha!

Smacznego!

I jeszcze dwa zdjęcia na dowód ozdabiania pierniczków (przepis i ostateczny efekt już wkrótce - jak obiecałam) :



Powinnam zdążyć przed świętami... :]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz