środa, 26 listopada 2014

Makaron carbonara z serem kozim i szpinakiem.

Od zawsze chyba uwielbiam carbonarę, ale dopiero teraz zrobiłam ją po raz pierwszy. Oczywiście, nie byłabym sobą gdybym czegoś nie zmodyfikowała - makaron jest pełnoziarnisty, zamiast boczku - polędwica sopocka, parmezan zastąpiłam serem kozim, a dla odrobiny koloru dodałam szpinak :) Mam nadzieję, że zasmakuje Wam tak samo jak mi i z góry przepraszam za zdjęcia - to chyba kolejna potrawa, która duuużo lepiej smakuje niż wygląda :D





Składniki (na 3 porcje):
  • makaron razowy świderki (lub każdy inny - ok. 200g)
  • 225g śmietany 12%
  • 3 jajka
  • 2 ząbki czosnku
  • 60g sera koziego (w miarę drobno pokrojonego)
  • 140g polędwicy sopockiej - pokrojonej w paski
  • 100g umytego szpinaku
  • sól, pieprz
Wstawiamy i solimy wodę na makaron. Na patelni podsmażamy polędwicę razem z drobno pokrojonym czosnkiem, później dodajemy na patelnię szpinak i podgrzewamy aż puści wodę. W naczyniu obok mieszamy śmietanę z jajkami, serem, solą i pieprzem i gdy polędwica ze szpinakiem będą już gotowe dodajemy do nich masę śmietanową, dokładnie mieszamy i podgrzewamy aż masa się zagęści. Na patelnię dodajemy ugotowany makaron, mieszamy i możemy już nakładać na talerze.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz