piątek, 30 stycznia 2015

Wysokobiałkowy omlet pełnoziarnisty z masłem migdałowym i jogurtem.

Po wczorajszym gotowaniu budyniu, zostało mi sporo białek, więc okazały się w sam raz na śniadanie. Najpierw miały być tosty, ale po chwili zastanowienia nabrałam ochoty na omlet. To był strzał w dziesiątkę. Szczególnie w połączeniu z masłem migdałowym, które zrobiłam wczoraj. Pycha! Jedna porcja ze zdjęcia to tylko około 280 kcal, a aż 29g białka. Chyba nie musicie się już dłużej zastanawiać? :)



Składniki (na 2 spore omlety, można zrobić z mniejszych proporcji):
  • 6 białek
  • 30g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 30g odżywki białkowej (u mnie mleczno karmelowa, ale można w ogóle pominąć)
  • ew. 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka żurawiny
  • odrobina masła/ oleju kokosowego do smażenia
  • dodatki, np. masło orzechowe, dżem, owoce
Białka ubijamy na sztywno, dodajemy mąkę, odżywkę, cukier i żurawinę, miksujemy do wymieszania się składników. Rozgrzewamy patelnię, roztapiamy na niej masło i smażymy omlety (są dość zwarte, więc raczej nie powinno być problemów z ich przewracaniem) z obu stron do przyrumienienia się. Podajemy z dowolnymi dodatkami.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Z przyjemnością zjadłabym takie cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z masłem migdałowy?! Wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smakowicie i bardzo podobają mi się dodatki, a zwłaszcza masło migdałowe, ale dla mnie to by było zdecydowanie za dużo białka :)

    OdpowiedzUsuń