niedziela, 15 marca 2015

Jajka zapiekane w kokilkach ze szpinakiem i tosty z łososiem, szpinakiem i papryką.

Tym razem inspiracja od Ani Starmach, wyjątkowo nie miałam ochoty na słodkie śniadanie, więc sięgnęłam do książki w poszukiwaniu pomysłów i trafiłam na ten przepis. Po drobnych modyfikacjach okazało się, że właśnie na to miałam ochotę :) Autorka sugeruje przygotowanie tostów francuskich, ja jednak zadowoliłam się prostszą wersją. Koniecznie wypróbujcie to połączenia smaków :)




Składniki (na 2 porcje):
  • 100g szpinaku
  • 4 jajka
  • masło do wysmarowania kokilek
  • odrobina sera - może być mozarella, żółty, kozi, topiony - Wasz ulubiony :)
  • sól, pieprz
Szpinak roztapiamy na patelni, odparowujemy z niego wodę na małym ogniu, odrobinę solimy. Kokilki smarujemy masłem, na dno każdej nakładamy po 1 łyżce szpinaku, wbijamy jedno jajko, nakładamy kolejną łyżkę szpinaku i wbijamy kolejne jajko. Doprawiamy, a na wierzchu układamy ser. Zapiekamy w 180C, ok. 12-15min (w zależności od tego, czy chcemy mieć płynne żółtko).

Smacznego!


1 komentarz: