niedziela, 26 października 2014

Śniadaniowa kasza manna na zimno z pomarańczą i konfiturą z pigwy.








Robi się coraz zimniej, więc powoli czas rozpocząć sezon na pomarańcze. Kaszkę przygotowałam wczoraj wieczorem i na noc wstawiłam do lodówki, dlatego zachowała taką ładną formę. Jest banalnie prosta w przygotowaniu, wystarczy Wam 15 min. wieczorem, żeby następnego dnia mieć pyszne śniadanie :)

Składniki ( na dwie porcje):

  • 2 szklanki mleka
  • 5 łyżek kaszy mannej
  • 1 łyżka konfitury z pigwy
  • pomarańcza
  • ew. cukier
W mleku gotujemy kaszę manną, dodajemy konfiturę z pigwy, ew. dosładzamy, często mieszamy, żeby nie powstały grudki. Obieramy pomarańczę, dzielimy ją na kawałki i układamy na dnie miseczek/kokilek. Gdy kasza się zagęści, wylewamy ją do kokilek i odstawiamy do przestygnięcia. Na noc wkładamy do lodówki.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. a jak robiłaś konfiturę z pigwy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pigwę(ok 0,5kg) umyłam, obrałam i pokroiłam drobno, przełożyłam do garnka i zalałam wodą (ok. szklanki) dosypałam cukru (0,5 szkl), trochę soku z cytryny i gotowałam na małym ogniu aż owoce zmiękną i nabiorą bardziej "konfiturowej" konsystencji. :)

      Usuń
  2. uwielbiam ten moment, kiedy wstaję rano, a śniadanie już na mnie czeka :) pychotka.

    OdpowiedzUsuń