poniedziałek, 10 listopada 2014

Waniliowy sernik z michałkami - dla gości? :)

Nie powiem, żeby w mojej kuchni ostatnio nic się nie działo - wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że już najwyższa pora zmienić studia zamiast z trudem dzielić czas pomiędzy kuchnię, treningi i przygotowania do koła z farmy.. :)
Wczoraj powstały dwa serniki: czekoladowy z musem z białej czekolady ze strony mojewypieki.com (mój  mus, niestety, w przeciwieństwie do oryginału, trochę słabo się trzyma i spływa z ciasta, ale w sumie nie psuje to specjalnie walorów estetycznych, ani tym bardziej smakowych - wyszedł przepyszny!) i waniliowy serniczek z michałkami, który stworzyłam pod wpływem impulsu i chyba nadmiaru twarogu :) Ciężko stwierdzić, który wyszedł lepszy, głosy w mieszkaniu są podzielone :) Moja wersja sernika  jest trochę mniej słodka, więc idealnie nada się do długich plotek przy kawie - możecie spróbować go przy najbliższej okazji spotkania ze znajomymi, tym bardziej, że jego przygotowanie wymaga tylko odrobiny czasu :)




(Składniki na małą tortownicę)
Spód:
  • 80g ciastek z nadzieniem czekoladowym (bardzo drobno pokruszonych, np. w blenderze)
  • 20g roztopionego masła
Masa (składniki powinny być w temp. pokojowej):
  • 0,5 kg twarogu
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka budyniu waniliowego
  • 2 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 8 cukierków michałków
Składniki na spód dokładnie wymieszać i wyłożyć na dno tortownicy, ugnieść, np. łyżką. Wszystkie składniki na masę (oprócz michałków) dokładnie wymieszać, można ręcznie, nie trzeba używać miksera. Michałki pokroić - u mnie były to połówki, ale proponuję pokroić je trochę drobniej, żeby były wyczuwalne, ale nie utrudniały krojenia ciasta :) Masę wylać na gotowy spód, na wierzch wsypać pokrojone michałki, "wcisnąć" je w masę. Piec w temp. 160C ok. 30 min. Podawać najlepiej dopiero po schłodzeniu.

Smacznego!

Dla zainteresowanych wrzucam jeszcze zdjęcia sernika czekoladowego z musem z białej czekolady (tu już po opanowaniu płynącego musu :D )







Moje wypieki i desery na każdą okazję
http://www.mojewypieki.com/info/moje-ksiazki

2 komentarze:

  1. Pysznie tu u Ciebie!! Zapraszamy również do Nas!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pyszności :)
    Ja spróbowałabym obu, przepadam bowiem za sernikami :)

    OdpowiedzUsuń