niedziela, 18 stycznia 2015

Żytnie gofry bananowo- kakaowe.

Już od dawna nosiłam się ze zrobieniem gofrów. Najpierw planowałam przygotować po prostu bananowe gofry z tego przepisu, no ale jak zwykle, w trakcie nie powstrzymałam się od kilku modyfikacji. Przepis banalnie prosty, trzeba tylko wymieszać wszystkie składniki.


 


Składniki (na 14 średnich gofrów):
  • 70g mąki żytniej razowej
  • 10g otrębów pszennych
  • 0,5 rozgniecionego banana
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka kakao
  • 1 niezbyt czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 200ml maślanki
  • 1,5 łyżki oleju 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, najlepiej miksujemy do połączenia składników. Pieczemy w piekarniku w 180C ok. 10 min, lub używamy gofrownicy. U mnie w roli dodatków była ricotta, banan i orzechy.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Nigdy podobnie wyglądających gofrów nie jadłam, ale ogólnie to gofry robię bardzo często, bananowe także :) Twoje wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń